Noniin, ennen kuin kukaan oikeasti riemastuu niin se edistys on tällä hetkellä n. 1,5 sivua. Mutta mulla on nyt melkeen koko kirjallisuusosio jäsenneltynä, eikä matskutilannekaan näytä kauhean huonolta! Eli kyllä tää tästä lähtee.

Yksi ongelma, joka mulla on nyt ollut ratkaisun alla, on että mihin minä perseeni lojautan kun rupean tekemään graduhommia. Minähän olen nyt äiteen luona kylässä, joka tarkoittaa sitä että a) yksinäisyyden ja rauhan hetket ovat kortilla b) vittuunnun Lappeenrannan kaupunkiin. Oikeasti, mikä saatanan tuppukylä se sellainen on jossa ei ole auki yhtä ainutta kirjastoa viikonloppuisin? Lappeenrannan yliopiston kirjasto vetää kyllä pisimmän korren - se ei ole auki koko kesänä. Siis mitä helvettiä? Minne mun pitää mennä että saan luovan rauhan - kirkkoon?

Tällä hetkellä olen evakossa äitin makkarissa, ovi kiinni. Äitin kovasta "en mä sua häiritse" vakuuttelusta huolimatta tiedän tarpeeksi hyvin sen, että edes puolen tunnin yhtäjaksoinen hiljaisuus ei tule onnistumaan.  

Nyt palaan gradun pariin. On nyt hyvä draivi menossa. Yarr!

*

 Niin joo. Olen asettanut itselleni tavoitteen. Viikossa pitäisi saada jonkunlainen pläjäys aikaiseksi, jonka voisin lähettää graduohjaajalle ihmeteltäväksi. Ohjeistus olisi, että n. 10-15 sivua max. tekstiä kerralla - se maksimi nyt mua ei huoleta, vaan se että ei sitä kauheasti alle kymmenen sivun kehtaa lähettää. Otan siis tavoitteeksi, että huomiseen iltaan mennessä mulla on koossa kymmenen sivua suht. käypäistä tekstiä jonka saan lähetettyä ohjaajalle. Lisäksi pitäisi vielä kattella sisällysluetteloa jotenkin järkevään kuntoon, koska se pitää palauttaa samalla. Tämänhetkinen tilanne? Kaksi sivua. Täytynee katsoa josko house style sallisi mitään fonttia, joka lisäisi sivumäärää.